Michele Corsi, Pier Giuseppe Rossi, Lorella Giannandrea, Naomi Winstone Didattica universitaria, innovazione e inclusione. Valutazione e feedback SCARICA QUI IL PDF
Michele Corsi, Pier Giuseppe Rossi, Lorella Giannandrea, Naomi Winstone University didactics, innovation and inclusion. Assessment and feedback DOWNLOAD PDF (English)
Federica Pelizzari, Maria Cristina Garbui, Pier Cesare Rivoltella Designing embedded assessment in Higher Education workshops: A pilot study with pre-service teachers DOWNLOAD PDF (English)
Rosita Deluigi, Ilenia Marino Apprendere in situazione: la didattica universitaria partecipativa in dialogo con il sistema integrato 0-6 SCARICA QUI IL PDF
Barbara Bruschi, Manuela Repetto, Melania Talarico La didattica universitaria gamificata: un modello di valutazione partecipata SCARICA QUI IL PDF
Delio De Martino, Andrea Tinterri, Anna Dipace “Mentimeter” e valutazione: una sperimentazione di gamification SCARICA QUI IL PDF
Franco Bochicchio, Valentina Pennazio, Samantha Armani, Sissi Pisano Rapporti tra valutazione e autodirezione, e riflessi sulla didattica universitaria SCARICA QUI IL PDF
Francesca Gratani, Lorenza Maria Capolla, Lorella Giannandrea, Pier Giuseppe Rossi Rethinking assessment practices in schools. A research-training pathway to foster assessment as learninga DOWNLOAD PDF (English)
Nicola Nasi, Letizia Caronia Stereotypes and prejudices in the Italian L2 class. A conversation analysis of their emergence in teachers’ talk DOWNLOAD PDF (English)
Andrea Tarantino, Ezio Del Gottardo, Salvatore Patera Valutare la formazione esperienziale. Il caso “Sentirsi in alto mare” SCARICA QUI IL PDF
Salvatore Patera, Ezio Del Gottardo Verso un modello di valutazione, validazione e manutenzione delle competenze acquisite in contesto non-formale. Il caso di Improteatro, Scuola Nazionale di Improvvisazione Teatrale SCARICA QUI IL PDF
Marta De Angelis, Filippo Bruni, Livia Petti Developing feedback literacy in initial teacher education: Results from an investigation DOWNLOAD PDF (English)
Nadia Sansone, Ilaria Bortolotti, Manuela Fabbri Collaborative peer-feedback practices in hybrid learning environments DOWNLOAD PDF (English)
Gemma Carotenuto, Cristina Coppola, Michele Fiorentino, Antonella Montone, George Santi The role of peer-review workshops in prospective teacher training DOWNLOAD PDF (English)
Chiara Laici, Maila Pentucci Developing university students’ feedback literacy through peer feedback activities DOWNLOAD PDF (English)
Francesca Crudele, Juliana E. Raffaghelli Le mappe argomentative come comparator di feedback interno: un laboratorio per studenti universitari SCARICA QUI IL PDF
Maila Pentucci, Annalina Sarra, Chiara Laici Feedback to align teacher and student in a Digital Learning Ecosystem DOWNLOAD PDF (English)
Giovanna Cioci Ecosistema formativo digitale di un corso online svolto dall’Università per i docenti di un Istituto Comprensivo: analisi dei feedback raccolti con dispositivi tecnologici SCARICA QUI IL PDF
Miriam Cuccu, Francesca Mondin Didattiche laboratoriali e feedback condivisi per la prefigurazione delle professionalità educative SCARICA QUI IL PDF
Antonio Marzano Encourage reflective and self-assessment processes through the automatic processing of personalized feedback DOWNLOAD PDF (English)
Francesca Storai, Ilaria Salvadori What feedback do students expect for effective learning? DOWNLOAD PDF (English)
Filomena Faiella, Giuseppina Albano, Paola Attolino, Maria Chiara Castaldi, Marco Giordano, Maria Grazia Lombardi, Emiliana Mannese, Valentina Mascolo, Maria Ricciardi, Giulia Savarese Improving higher education teaching with feedback of eye tracking glasses: An international and interdisciplinary study DOWNLOAD PDF (English)
Maria Ranieri, Ilaria Ancillotti, Alice Roffi Technologies as learning mediators in interactive and conversational teaching approaches: A research study on the lesson's co-construction in the training of special education teachers DOWNLOAD PDF (English)
Stefano Cacciamani Using the Progressive Design Method in higher education: An analysis of cohesion, collaboration and inclusion dimensions DOWNLOAD PDF (English)
Emanuela Zappalà, Paola Aiello Future support teachers’ opinions about their role on inclusion of students with ASD. An exploratory study to determine training impact DOWNLOAD PDF (English)
Catia Giaconi, Noemi Del Bianco, Ilaria D'Angelo, Aldo Caldarelli, Simone Aparecida Capellini Il video come mediatore didattico: un’indagine esplorativa sulle percezioni dei docenti in formazione SCARICA QUI IL PDF
Ignacio Pais A possible dialogue between Accessibility and Assessment in university context. Considerations from a case study DOWNLOAD PDF (English)
Mirca Montanari La valutazione inclusiva degli apprendimenti per e con gli studenti e le studentesse all’Università SCARICA QUI IL PDF
Tiziana Mascia L’evoluzione creativa della letteratura nonfiction per l’infanzia e l’adolescenza. Una prospettiva internazionale SCARICA QUI IL PDF
Grazia Romanazzi Pierluigi Malavasi, PNRR e formazione. La via della transizione ecologica, Vita e Pensiero, Milano 2022 SCARICA QUI IL PDF