Cachia R.L., Anderson A. & Moore D.W. (2016). Mindfulness in individuals with autism spectrum disorder: A systematic review and narrative analysis. Review Journal of Autism and Developmental Disorders, 3, 165-178.
Carta M.G., Moro M.F. (2020). Impatto della pandemia COVID-19 sulla salute degli operatori che lavorano in strutture sanitarie o centri per la salute. The COVID-19 HEalth caRe wOrkErS (HEROES) study. Epicentro ISS, 2020.
Guidano V.F. (1992). Il Sè nel suo divenire. Torino: Bollati Boringhieri.
Picardi A., Mannino G., Arciero G., Gaetano P., Pilleri M.F., Arduini L., Vistarini L., Reda M.A. (2003). Costruzione e validazione del QSP, uno strumento per la valutazione dello stile di personalità secondo la teoria delle “organizzazioni di significato personale”. Rivista di Psichiatria, 38, 13-34.
Ridderinkhof, A., de Bruin E.I., Brummelman E. & Bögels S.M. (2017). Does mindfulness meditation increase empathy? An experiment. Self and Identity, 16 (3), 251-269.
Ripamonti C.A., Steca P. & Prunas A. (2007). Health professions stress and coping scale. Firenze: Giunti OS.
Young K.S. (1996). Psychology of computer use: XL. Addictive use of the Internet: a case that breaks the stereotype. Psychological reports, 79 (3 Pt 1), 899-902. DOI: 10.2466/pr0.1996.79.3.899